Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: vatsasyöpä ja vaihtoehtoiset hoidot?
Heitosi kurja kuulla että ei oltu aiemmin osattu epäillä syöpää. Lääkärien olisi pitänyt määrätä isäsi tähystykseen, se olisi voinut paljastaa oireiden syyn. No, enää ei auta miettiä että jos..nyt täytyy vaan taistella ja ajatella elämää eteenpäin. Leikattiinko isältäsi mahalaukkua pois? Se on käsittääkseni ensisijainen hoito mahasyöpään. Joskus voi olla varmasti tilanteita jolloin sitä ei voi edes leikata. Jos mahasyöpä on vielä levinnyt niin sitä on aina haasteellisempi hoitaa. Uskon että syöpälääkärit tekevät hyvää työtä miettiessään parhaan mahdollisen hoidon. Äidilläni leikattiin mahalaukku ja haima pois yli kaksi vuotta sitten, syöpä oli myös levinnyt neljään imusolmukkeeseen. Hänelle annettin sytoja suoneen muutaman kerran mutta nekin lopetettiin kun kunto ei kestänyt. Hän olisi voinut kuolla niihin. Hoitoja ei ole siis ollut ollenkaan lähes kahteen vuoteen, vain seurantaa. (jotkut ehkä muistavat kun olen kirjoitellut tähän foorumiin aiemmin) Sen jälkeen syövän merkkiainearvot on vaan laskeneet. Missään vaiheessa äidille ei annettu elinajan arviota. Luulen, että jos olisi puhuttu jotain siihen suuntaan, äiti olisi jo kuollut- oman käden kautta tai johonkin muuhun.
Vaihtoehtohoitoihin en itse usko, en ainakaan lääketieteen sijasta, mutta terveet elämäntavat ja hyvä psyykkinen sekä fyysinen kunto eivät varmaankaan ole pahitteeksi. Jokainen kuukausi ja jokainen vuosi on aina lisäaikaa yhdessä meille, lapseni saa pitää mummunsa ja minä äitini. Tilanne voi muuttua, syöpä tulla aggressiivisemmaksi. Täytyy vaan elää normaalia elämää ja toivoa että kaikki menee hyvin. Voimia teidän perheelle! Uskon tietäväni miltä sinusta tuntuu. Muista uskoa ja toivoa, huominen voi olla aina parempi päivä niin sekin auttaa isäsi mielialaan ja toivon säilyttämiseen. Ihmisen kroppa on ihmeellinen, ihmeitä voi tapahtua vaikka kaikki näyttäisi jossain vaiheessa toivottomalta. Niin kävi meille.
- Re: vatsasyöpä ja vaihtoehtoiset hoidot?jaksan toivoa