Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Syöpäepäilys miehellä taas päällä

Mieheni on sairastanut vuosien aikana jo kaksi kertaa Hodgingin taudin. Vuosien aikana on ollut epäilystä taas uusinnasta verikokeiden perusteella, mutta mitään ei ole ollut. Nyt sitten löytyi patteja nivusista ja pernan paikalta. Kontrollikäynnit ovat olleet vuoden välein ja viime vuonna ei näkynyt mitään. Nyt sitten odotellaan että tullee 8.11., jolloin vatsan CT-kuvaus ja nivusten ultra.
Kaksi rankkaa kokemusta on niin miehellä kuin minulla ja lapsillamme takana. Edellisestä sairastumisesta on nyt 12 vuotta ja sitä edellisestä 22 vuotta. Tuntuu, että miten jaksaa taas kaiken "rumban". Mieheni on lapsuudessa traumatisoitunut ja hänen kanssa on vaikeaa muutenkin elää. Mies ei pysty puhumaan tunteistaan ja kaikenlaisia addiktioita on tullut vuosien aikana. Olen vasta valmistunut psyk.sairaanhoitajaksi ja olen alkanut ymmärtää mieheni käyttäytymistä ja tänä syksynä olisin alkanut hommata häntä vähitellen terapiaan. No, mikäli epäilyn on totta niin hän tarvitsee kyllä tukea muutenkin. Kuitenkin lapsuuden tapahtumat jäävät taas käsittelemättä. Toisaalta uudesta ammatistani johtuen osaan olla viisaampi kuin 12 vuotta sitten. Elämämme oli silloin helvettiä miehen aggressioista johtuen ja apua ei saanut oikein mistään...
sairaanhoitaja | 27.10.2007 klo 16:03:22