Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Syöpäepäilys miehellä taas päällä

Jatkan aloittamaani keskustelua. Miehen tunteisiin ei ole saanut oikein otetta millään. Hän loukkaa, halventaa, alistaa. Ei niinkään minua vaan lapsia ja muita ihmisiä. Minuun hän kohdistaa em. asioita hyvin vähän, koska tietää, että jos menee liian pitkälle niin tulee lähtö... Säälin tällä hetkellä miestäni, koska hän ei ole koskaan pystynyt puhumaan lapsuutensa traumasta kenenkään kanssa. Hänellä on minän puolustuskeinot päällä. Mutta ne näkyvät myös em. asioina. Mieheni ei tahdo ymmärtää kun niistä hänelle tänä päivänä puhun. Siis teoriassa tiedän ja ymmärrän, mutta käytännössä vaikeaa hänen kanssaan, koska hän loukkaantuu heti jos jotain sanoo. Silloin hän hyökkää sanallisesti vastaan. Viimeksi kun hänellä oli syöpä niin hoitojen loputtua minulle selvisi, että hänellä oli ollut vajaan vuoden ajan suhde erään naisen kanssa, jonka hän oli tavannut sairaalassa ollessaan. Naisella ei ollut syöpää. Maailmani romahti kokonaan ja sairastuin masennukseen. Helvettiä oli ollut ennen tätäkin elämämme miehen käyttäytymisen vuoksi, mutta sitten alkoi minun henkilökohtainen helvettini. Yhdessä kuitenkin ollaan vielä... Jotain hyvääkin tästä sillä opiskelin uuteen ammattiin psykiatriseksi sairaanhoitajaksi ja tämä on sitä työtä jota todella haluan tehdä. Pelottaa vaan taas, jos syöpä on uusiutunut tai se on uusi syöpä. Työni on henkisesti rankkaa vaikka antaa paljon ja sitten jos kotona on tällaiset paineet vielä. No onneksi tietoa nyt on ja ystäviä sekä apua osaan hakea...
sairaanhoitaja | 27.10.2007 klo 16:35:11