Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Isällä keuhkosyöpä -mitä tulossa?

Maama,

Kiitos! Kovasti toivotun vauvan odottaminen samaan aikaan kun yrittää sopeutua oman äidin syöpään ja kuolemaan ei todellakaan ole ollut helppoa. Syntymän ihme ja kuoleman lopullisuus ovat toistensa täysiä vastakohtia ja kuitenkin niin lähellä toisiaan. Ei voi olla ikuista elämää, koska silloin uudelle elämälle ei olisi tilaa. Raskauden alussa olin sitä mieltä, että kohtalo haluaa jostain syystä rangaista minua kovimmalla tavalla. Olin mielestäni tullut raskaaksi ihan väärään aikaan (vaikka vauvaa toivoimmekin). Luulin oikeasti sekoavani, koska en tiennyt iloitako vaiko vaipua syvään epätoivoon. Nyt olen jo raskausviikolla 33 ja olen sitä mieltä, että vauva tiesi täsmälleen, koska on hänen aikansa tulla maailmaan. Raskaus, josta en alussa pystynyt iloitsemaan, on muuttunut valtavaksi voimavaraksi meille kaikille. On aihetta olla iloinen ja aihetta jaksaa huomiseen ja vielä huomisen ylikin.....

Toivon, että äidilläkin olisi vielä useita vuosia elämää edessäpäin. Tosin, jos kivut ja olo käyvät sietämättömäksi voivat mielipiteeni muuttua. Juuri nyt äiti on ihan täpinässä tulevasta lapsenlapsestaan. Puhuu mieluummin vaavista kuin omasta sairaudestaan. Keuhkosyövän ennusteet vain ovat niin karseaa luettavaa ja hoidot todellakin rankkoja ilman minkäänlaista takuuta parantumisesta.

Missä vaiheessa Maama keuhkosyöpä havaittiin sinun äitisi tapauksessa ja millaista hoitoa äidillesi on annettu. Onko äitisi leikattu?

Tyttönen
tyttönen | 8.3.2007 klo 08:54:09