Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
äitini eka hoito meni yllättävän hyvin
äidilläni meni siis eka taxo/karbo hoito yllättävän hyvin. tarkoitan tällä vähäisiä sivuvaikutuksia. olin itse varautunut pahimpaan. pelkäsin että jos äidillä oikein huonot olot, ei mene seuraaviin hoitoihin. hän söi niitä kalliita pahoinvointilääkkeitä koko kuurin alusta lähtien, eli 5pvää, eikä oksettanut ollenkaan. kun ne loppuivat alkoi lievä pahanolo yöllä ja aamupalan jälkeen oksensi kerran. sitten hän alkoi ottaa primperania parin pvän ajan, ja paha olo ei enää tullut. kävin tänään kylässä ja äiti oli melko pirteä, hän jopa tanssahteli iloisesti ja minulle tuli oikein hyvä mieli nähdä hänet iloisena. laihtunut hän on yhteensä n. 10 kg sairauden toteamisesta lähtien(paino nyt n. 58-59 kg),mutta hän ei oli paljoa syönyt. ruokahalut ovat kyllä vähän heikonlaiset, mutta jotakin pientä yrittää syödä joka pvä. paheneeko sivuvaikutukset hoitojen edetessä?? mietin vain että pitäisikö äidille kertoa että jatkossa saattaa tulla pahempiakin oloja? lääkäri sanoi että toisen hoidon jälkeen voidaan katsoa se kasvainmerkkiarvo. laskeeko se jo näin pian?olen itse tehnyt aika paljon töitä(huomennakin menen ylitöihin), että en kokoajan ajattelisi äitini sairautta, toisinaan unohdankin sen ja sittena tulee taas hieman huono mieli kun tajuaa että totta sen on. en halua liikaa alkaa ajatella että äiti paranee "tosta noin vaan" ja kaikki on kuin ennen...pelottaa se että jos äiti kuitenkin lopulta menehtyy tähän sairauteen vuosien päästä. pelkään itse näitä ja silti äitiä kannustan nauttimaan joka päivästä ja kerron kuinka moni samaa sairautta sairastava elää suht normaalia elämää. äiti uskoo varmaan aika paljon mitä hänelle kerron, huolestuttaa se jos hoidot ei tehoaisikaan ja olenkin ollut väärässä....
tuntuu varmaan nyt aika jossittelulta, mutta tänne on hyvä purkaa tuntojaan, toivon että jotkut jotka tätä lukevat, ymmärtäavät... voimia kaikille!
- äitini eka hoito meni yllättävän hyvinmh