Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Isällä haimasyöpä

Hei!

Lähes neljä vuotta sitten "notkuin" täällä keskustelupalstoilla ahkerasti. Syy tähän oli kohdunkaulasyöpäni, joka leikattiin ja sain sytostaatit ja sädehoidot. Nyt olen voinut hyvin ja sairauteni on jäänyt taka-alalle. KUNNES.... pari kuukautta sitten isälläni todettiin haimasyöpä ja etäpesäkkeitä maksassa ja vatsassa.... nyt isä on laihtunut 26kg ja on tullut kipuja vatsaan. Tänään joutui sairaalaan ja sai kipuihin eka kertaa morfiinia. Isä ei jaksa enää kävellä kuin vessaan ja ei syö paljon mitään. Nyt sairaalassa myös tullut kuumetta. Tiedän, että aikaa ei ole enää paljon. Olen käynyt joka viikonloppu isän luona ja hän suhtautuu tilaansa rauhallisesti. Nyt olo on kuitenkin levoton ja pelokas, koska isällä on kuumetta ja hän inhoaa sairaalassa oloa. Tuntuu niin pahalta, kun isä tsemppasi minua omassa sairaudessani, mutta nyt isän tauti etenee niin , että en voi juuri tehdä muuta kun olla läsnä ja sanoa kuinka paljon häntä rakastan. Tiedän, että se riittää, mutta silti olo on niin voimaton. Miksi näin kävi????? Kohtalon ivaa on sekin, että puolisoni isä menehtyi 7 vuotta sitten samaan tautiin. En ole aikaisemmin halunnut kirjoittaa tänne, mutta nyt vaan tuntui siltä, että joku jossain ymmärtää tämän tuskani.....
wilhelmiina | 23.11.2007 klo 20:20:24