Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Äidilläni rintasyöpä

Hei,
Minun äidilläni todettiin rintasyöpä heinäkuun puolessavälissä. Huom. rintasyöpä. Tämä siksi, että ensimmäisellä tapaamisella tämä oli "vahva" diagnoosi (tulokset mammosta, ultrasta ja magneetista) ja toimenpiteenä välitön molempien rintojen poisto samalla viikolla. Äidin shokkihan oli luokkaa super ja kuolemaahan hän jo teki sekä masentui syvästi. Lääkäri oli kuitenkin määrännyt paksubiopsin, jonka tuloksen leikkausaika siirtyi kuukaudella ja diagnoosi muuttui esiasteeksi. Voitteko kuvitella, että tämä kirurgi, joka teki "hei-kaikki-pois"- päätöksen mokasi. ÄItini (luojan kiitos), shokistaan huolimatta vaati lisäselvitystä, olisi ollut leikkauspoydällä rinnattomana alta viikon. Kyllä sellasen helvetin äitini kävi henkisesti läpi, että tulevaisuus pelottaa... mitä tulee olemaan leikkauksen jälkeen. Nyt äidiltäni poistetaan vain oikea rinta, vasen on ok ja viimeisin diagnoosi on syövän esiaste.

Laitoin kirjeen osaston ylilääkärille äitini kohtelusta kirurgin taholta. Sain tänään palautetta ja perjantaina on meno tapaamaan tätä kirurgia, joka näitä "kaikki-pois" diagnooseja viljeli.
Itse olen yrittänyt tunteeni pitää kasassa ja ajatella kaikkea järkevästi. Tämä pelottaa, hirvittää ja tunnen myötätunto oksennusta suussani.

Äitini pelkää leikkausta, ei ehkä ymmärrä leikkauksen suuruutta ja mikä pahinta, pelkää myös tätä hoitavaa lääkäriä. Minä yritän tsempata ja pitää äitiä pystyssä, jonka mieli menee vuoristorataa. Pelkään, että hän syyllistää minua myöhemmin kaikesta tästä ja siitä jos leikkaus epäonnistuu.

Suoraan sanoen vi..taa aivan vietävästi.
Sinituuli | 30.7.2008 klo 21:12:33