Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennuste
Kiitos vastauksistanne. Minäkin täällä pitkästä aikaa. Seesteinen vaihe äidin kohdalla alkaa tietyllä lailla olla ohi. Puoli vuotta hän eli lähes normaalia elämää hoidoista huolimatta. Viimeiset kuukaudet ovat olleet haastavia ja kunto heikentynyt, koska mikään ruoka ei tahdo pysyä sisällä ja oksentelu on jatkuvaa. Sytostaatit piti laittaa katkolle ja ilmeisesti tämän vuoksi kasvainkin alkanut "elää" enemmän omaa elämäänsä ja äidillä tullut epileptisiä kohtauksia. Jotenkin tuntuu ettei mikään ole enää mahdotonta... Huoh.Hieman samoin tunnelmin olen terveydenhuollon suhteen, koska esim omalääkäriä tai hoitajaa ei ole vaan tieto pitää itse kaivella. Systeemi ei tässä kohtaa tunnu kantavan. Huoli on jatkuvaa koska etenkin toiselta puolelta Suomea asioita on vaikea hoitaa ja kun ei voi olla itse auttamassa jos jotain yllättävää tulee. Onneksi muu perhe on siellä lähellä. Syöpäyhdistyksen sairaanhoitajat ovat olleet pelastus ja suuri lohtu.
Kaksi syöpäkuolemaa lähipiirissä viimeisen puolen vuoden aikana on saanut olon jotenkin lohduttomaksi, vaikka toisaalta... kuten Kaarina sinunkin tarinasi antaa myös toivoa; kaikesta voi selvitä. Tässä kohtaa ei voi muuta kuin taistella masennusta vastaan ja yrittää tehdä kaikkensa, että äidin elämä voisi olla mahdollisimman normaalia ja hyvää kaikesta huolimatta.
Aurinkoisia ja lämpöisiä kesäpäiviä teille kaikille!
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennustetuutuu
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennusteIskän tyttö
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennustesurumorsian
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennustetietovailla
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennusteLiinuliini
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennusteSusanna - 74