Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Äidin syöpä

Tuttu tilanne. Itse sain kuulla pian omien häitteni jälkeen, että äidillä on parantumaton keuhkosyöpä. Tuntui siltä, kuin elämä lakkaisi siihen paikkaan. Olin (ja olen edelleen) todella masentunut. Ystävät eivät ymmärrä, koska heidän läheisistään kukaan ei sairasta syöpää. Minä en jäänyt töistä sairaslomalle, vaan kävin ja käyn edelleen töissä. Töissä oli kuitenkin vaikea olla. Minua itketti koko ajan. Itse katsoin parhaaksi mennä työterveyspsykologin luo. Nyt olen käynyt hänen luonaan juttelemassa muutamia kertoja. Terapia on auttanut ainakin minua ymmärtämään sen, että elämä jatkuu kaikesta huolimatta. Olen saanut vinkkejä oman suruni käsittelyyn. Jokaisen on käsiteltävä tällaiset asiat omalla tavallaan. Sinulla on nyt varmasti pahin shokki-vaihe. Uskon, että tilanteesi helpottuu ja opit ottamaan ja elämään päivän kerrallaan. Äidilläsi on kuitenkin toivoa parantumisesta. Paljon voimia sinulle ja äidillesi!!!
tyttönen | 3.11.2006 klo 15:13:43