Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Is�ni vaikea tapaus.

Kiitoksia, on hyvä kuulla että muilla on ollut samanlaisia ongelmia.Isälläni on sellainen tilanne, että hän lääkärit kyllä kirjoittavat hänelle reseptejä, koska se on "ymmärrettävää" että hän niitä tarvitsee, onhan hänellä tuollainen sairaus. Tämä ehkäpä lääkärien näkökulma. Myös äitini käytää runsaasti lääkkeitä ( mm. opamox jos oikein muistan ja muita) eikä hän siksi näe isäni vaikeaa tilaa. Isäni ei puhu syövästään, hän häpeää ja peittelee sairauttaan.Myöskään isäni masennus ei ole tiedossa ja hän ei syö masennuslääkkeitä, mielestäni isäni tarvitsisi psykologista apua, terapiaa tai jotakin tälläistä. Isäni ei varmastikaan tiedä, kuinka vakavaa on käyttää lääkkeitä ja viinaa sekaisin.
Käyn kotona vain viikonloppuisin, joten on hankalaa kun en ole hänen jokapäiväisessä arjessaan mukana. Muutama kuukausi sitten kotiin meneminen oli todella vaikeaa minun ja isäni riitojen takia. Nyt tilanne on siltä osin parempi. Itsekin kärsin masennuksesta ja usein olen hyvin ahdistunut, itse olen hakenut siihen apua. Veljeni kuljettaa isälleni juomia usein, hän on myös alkoholiongelmainen.Yritän parhaani mukaan auttaa isääni.
Kaktusvauva | 10.4.2006 klo 08:24:14