Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lapsellani on syöpä
Re: pelko
Hei!Meillä myös marraskuussa diagnosoitu syöpä, 9-vuotiaalla tyttärelläni. Pelko on jokapäiväinen tunne, välillä sen saa työnnetyksi kauemmas, mutta aina se on läsnä. Minulla on myös alkushokki takana, mutta pelko ei ole hävinnyt minnekään.
Yritän hallita pelkoani ja välillä siinä onnistunkin, mutta ajoittain se hallitsee minua enkä tahdo päästä irti ajatuksesta, että lapseni voi todella kuolla tähän. Pelko on tullut jäädäkseen, tuskin enää koskaan pystyn elämään ilman että pelkäisin, vaikka lapseni selviäisikin syövästä.
Kaiken pelon keskellä ärsyttää suunnattomasti, kun saa kuulla miten nykyään syövät paranevat niin hyvin ja lasten syövillä varsinkin on niin hyvät ennusteet. Kaikki lapset eivät kuitenkaan parane enkä siksi pysty sivuuttamaan pelon ääntä.
Minä ajattelen niin, että on ihan ok pelätä, kunhan muut tunteet ovat päällimmäisinä, kuten usko ja toivo parantumisesta, että jaksan olla lapseni tukena eikä hänen tarvitse pelätä.
Lämpimiä ajatuksia sinulle ja pojallesi!