Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Kysymys, istumatyötä tekeville eturauhattomille.

Tervehdys!

Itse kärsin kuvaamistasi vaivoista lähes 15 v ajan ennen leikkausta varsinkin talvisin, jolloin paljon hiihdän. Osaksi vaivat jäivät leikkauspöydälle n. 2,5 v sitten, mutta eivät kaikki. Kylmä sää ja varsinkin tuuli saa edelleen aikaan kiputilan lantioni alueella ja nivuksissa.

Tärkeää on pitää ko alueet lämpimänä. Itse käytän erilaisia villalämmittimiä, toppahousuja ja ylimääräisiä aluhousuja näin talvella. Kivut pysyvät oikeanlaisella pukeutumisella hyvin hallinnassa.

OYS:n pitkäaikainen urologi tohtori Mehik on perehtynyt tähän ns. krooniseen eturauhastulehdukseen ja kirjoittanut siitä useita tieteellisiä artikkeleja. Mehikin mukaan kysymys on ns. kroonisesta lantion alueen kiputilasta, jonka syyt eivät täysin ole selvillä. Mehik on todennut, ettei eturauhasen poisto poista tätä kiputilaa. Tämän olen myös omakohtaisesti kokenut eli lämmintä päälle. Liika istuminen ei tunnu olevan hyväksi sekään.
arska1956 | 11.1.2013 klo 18:13:22