Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Kysymys, istumatyötä tekeville eturauhattomille.

Kiitokset vastanneille.
Itsellä ei oikeastaan ollut mitään eturauhasen vaivoja, ennen leikkausta. Sattumalöydös kun muiden verikokeiden yhteydessä otettiin tuo psa-arvokin.
Lääkäri sattui kysymään, että otetaanko samalla psa kun ei aiemmin, ollut koskaan otettu ja siitähän "seikkailu" alkoi sitten... Hieman väärin tuossa edellisessä viestissäni, leikkauksesta on siis noin puolitoista vuotta.
Lantionpohjan lihakset ovat hyvässä kunnossa ja niitä kannattaa kaikkien muidenkin treenata, vaikka vaivoja ei nyt olisikaan. Jotenkin tuo istuminen "puuduttaa" lihaksia, jonka vuoksi ne eivät sitten täysin pidä ja se aiheuttaa tiputtelua. Hieman auttaa kun ei istu niin pitkiä jaksoja ja kävelee mahdollisimman paljon päivän aikana, samalla herättelee noita lihaksia. Myös istuessa kannattaa vaihtaa kankulta kankulle painoa. Nuo em. asiat auttavat itsellä kyllä hieman ja toivottavasti jatkossa enemmänkin. Olen alkanut miettimään, ettei tuollainen istumatyö, kyllä ole pidemmän päälle hyvä asia, ajan kanssa nuo lihakset tuppaavat muutenkin "löystymään".
Itse ratkaisin tiputtelun tuoman "kosteusongelman" lainaamalla emännältä kevyitä kuukautissuojia, ihan noin varmuuden vuoksi ja ajavat hyvin asiansa, ovat huomaamattomia, eivätkä mitenkään hankalia käyttää, eikä tullut yhtään tyttömäinen olokaan :)
Huumori kannattaa säilyttää... ja avoimuus tietysti.

Noita erilaisia tuoleja olen kyllä kokeillut, itse en saanut niistä apua ongelmaan. Tiedän, että hyvä tuoli olisi sellainen, jossa olisi sellainen kevennys ja yksilöllinen pehmustus, tiedätte kyllä kevennyksen paikan ;)

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille palstalaisille ja voimia jokaiselle.
Mies_vm69 | 12.1.2013 klo 15:01:48