Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Eturauhassyöpä -> kokemuksia ja tunnelmia leikkaushoidosta

Eturauhassyöpä koskettaa miehehenäolemista ja mesten ajatuksenkulku on siinämäärin omanlaistaan ettei mielipahalta pysty välttymään. Rohkea on ihminen joka pysyy puhumaan yleisesti eturauhassyövästä esimerkiksi kahvituntikeskusteluissa, monenlaista kommenttia matkanvarrella on kuultu. Leikkas on hoitomuotona kohdallani ollut hyvä ja jos asiat olisivat uudelleen läpikäytävä päätyisin tällätiedolla samaan ratkaisuun. Ratkaisu ei ollut silloinkaan minun aloite tuli hoitavalta lääkäriltä joka kertoi mitkä mähdollisuudet minulla on leikkauksenjälkeisessä elämässä selvetä takaisin työhön ja muutenkin jatkaa elänmenoa. Olen ollut työssa joka on ruumiilisesti rasittavaa ja sairaudestani huolimatta ole pystynyt sitä tekemään. Perheen tuki paranemisessa on hirveän tärkeää. Kun leikkauksesta on kulunut jonkinaikaa ei ystävät ja tuttavat jaksa tai ei kehtaa kysyä miten sinulla menee, en tiedä ajatellaanko kun leikkaus on tehty asian siltäosin kunnossa. Ei sitä saa ajatuksista pois aina se kulkee mukana aika auttaa ja asiaan on pakko alistua. Vaimolta paranemisen edistyminen vaatii rohkeutta. Puolison merkitys potilaalle on hirveän suuri ja kiitos kuuluu kaikille naisille jotka ovatjaksaneet käydä tämän läpi miehensä rinnalla. KIrjoitteli kutakuinkin onnellinen mies.

mies | 1.9.2006 klo 15:56:57