Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Eturauhassyöpä -> kokemuksia ja tunnelmia leikkaushoidosta
Elämä ei ole työpätaudin toteamisen jälkeen enään entisellään siinä kodissa mihin tauti tulee. Sairastuneella on varmasti houli teistä kaikista ja oman elämänsä tulevaisuudesta. Kun kaikille tutuille on kerrottu taudista ja sairaalaan on paikka saatu leikkaukseen niin aika kumminkin kulkee päivä kerrallaan. Leikkaus on kohdallani ollut hyvä hoitokeino olen käynyt läpi nämä asiat parivuottasitten. Ja kun olette päätöksiä tehneet päätös on silloin oikea ja asioiden eteenpäinmeno on pitkälti sairaanhoidon ammattilaisten käsissä, ja luottakaa niihin tietoihin mitä teille kerrotaan he ova ammattilaisia ja tietävät mistä puhuvat. Leikkaus ja siitä toipuminen on lyhyt aika viisikymppisen elämässä ja se aika joka on huonoa on muutama päivä. Kun sairaalasta pääsee kotiin on katetrinkanssa liikkuminen ikävää ja varmasti vaatii sinniä. Pesullaselvisin itse ja varmaankin jos asioita pystyy hoitamaan itse ose kaikille paras. Katetria pidettiin kuusi viikkoa. Katetrin poistonjälkeen muutama päivä on vessassa kulkemista ja pitokyky heikko mutta varmasti on ilo käydä vessassa kon katetri poistettu. Pidätyskyky palautui muutamassa päivässä ja niitä tirahduksia tulee silloin tällöin mutta kun huomaa mitkäasiat niihin vaikuttavat niin jossakin pääkopassa nekin asiat asettuvat kohdalleen. Virtsaustarve tiheni kohdallani ja vasta vuodenkuluttua alkoi normaalisoita mutta senasian kanssa pärjää
- Re: Eturauhassyöpä -> kokemuksia ja tunnelmia leikkaushoidostamies
- Kiitoksia kaikille vastauksista!poison ivy