Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Eturauhassyöpä, PSA ja D-vitamiini

Ensimmäinen liikahdus nollasta lukemaan 0,1 tapahtui kesällä 2004. Sen jälkeen suunta on ollut ylöspäin, mutta onneksi hitaasti. Välillä on toki ollut pientä hetkellistä laskuakin, mutta trendi on ollut selvästi ylöspäin. Voisi sanoa että vuorotellen kaksi askelta ylöspäin ja yksi pieni askel alaspäin. Tällä hetkellä lukema on 1,4. Edellinen mittaus oli 1,6.

En ole missään vaiheessa uskaltanut jättää käyttämiäni ravintolisiä ja ravintoaineita pois, koska olen pelännyt että nousu silloin nopeutuu. Todisteita ei minulla siis ole, että tämä omaehtoinen "lääkitys" olisi hidastanut psa:n nousua, mutta uskon kuitenkin, että jonkinlainen hidastava vaikutus sillä on ollut. Onhan tässä sentään mennyt kohta viisi vuotta siitä kun lukema lähti nollasta nousemaan.

Lääkäri on toistaiseksi ollut kahden vaiheilla, joko hormonilääkitys pitäisi aloittaa. Ehkäpä seuraavan mittauksen jälkeen se on edessä. Täytyy kai lisätä varmuuden vuoksi D-vitamiinin annostusta, koska sen saantisuosituksia on viime aikoina nostettu. Tähän asti olen ottanut D-vitamiinia vain 10 mikrogrammaa / vrk, siinä olisi varaa lisätä reilustikin.
jokker | 30.4.2009 klo 11:52:13