Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Eturauhassyöpä, PSA ja D-vitamiini
Hei!Oletko urologin kanssa keskustellut D- ja muiden vitamiinien hyödystä er-syövän ehkäisyssä tai kehityksen hidastamisessa. Itse sain mielestäni ympäripyöreän vastauksen "eihän niistä haittaakaan ole, mutta niiden hyötyäkään ei ole riittävän varmasti tutkittu". Pitää varmaan kysyä uudelleen seuraavalla tapaamisella.
Nyt odotetaan patologin lausuntoa vajaa 3 viikkoa olleen eturauhasen ja syövän poistosta. D-vitamiinia olen syönyt 2 vuotta, ensin 7,5 mg ja 10 mg tapletteina vaan ei se ainakaan torjunut syövän tuloa, joka todettiin 11/09 biopsianäytteistä. Itse leikkaus meni hyvin mutta nyt on vajaa viikko katerin poiston jälkeen ongelmana pohjaroppu, joka päästää kaikki suoraan läpi. Yöllä vaippa pysyy kohtuullisen kuivana ja saan liruteltu pönttöön, mutta päivällä ei yhtään. Toivottavasti aika parantaa tämän.
- Re: Eturauhassyöpä, PSA ja D-vitamiinivaippamies