Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Mahasyöpä - onko kohtalotovereita?

joo lukasin noita tapauksia aika paljon saman kaltaisia.Minulla todettiin vuonna 2007 mahasyöpä ja poistettiin mahalaukku kokonaan ja vähän muutakin eli ruokatorvessa oleva sulkija lihas,Kasvaimet olivat kyrkin kokoiset ja niitä oli 2kpl sen jälkeen jatkohoitoa yritettiin antaa sytostaattina mutta olin kuolla siihen hoitoon koska kaikki sivuoireet tuli mitä siitä voi saada kerkesin kulkea viikon siinä hoidossa ja sitten joudui melkein heti uudestaan niitä oireita hoitamaan mitä se aiheutti ne oireet olivat kamalat suu kuivu ja ikenet,kuume nousi,kouristuksetcolivat hirveitä niitä tuli vähän väliä ja minulle annettiin antibiottiaa suuhun ja suoneen yhtäaikaa se oli elämäni kauhein viikko ja uloste oli ihan vihreää.Sanovat että mahasyövän ennuste uusiutua on aika suuri kahden vuoden sisällä ja niin minulla on nyt levinnyt haimaan kaksi ihan pientä imusolmuketta mutta niistä ei voitu ottaa neula näytettä koska ovat vaikeassa paikassa,sytostaattia ei voi antaa ja sädehoidosta en tiedä.Nyt vasta kävin kontrollissa ja päätettiin että seurataan tilannetta mihin päin se alkaa kehittyä vaikkakin ne ovat suurentuneet eka käynnistä jonku verran noin 10-20mm kokoisia.mutta täysin varmoja ei olla vielä että onko ne pahanlaatuisia mutta minu tuurilla varmaan ovat.Kunto on tällä hetkellä ihan hyvä pystyn syömään normaalisti ja muita sivuoireita ei ole kuin se alinomainen närästys,sekin varmaan johtuu siitä kun ne joutui poistaa sen sulkija lihaksen,olen kokeillut kaikkia lääkkeitä että sen sais pois.jos joku tietää keinon tai vois kokeilla jotain jippoa niin olisin hyvin kiitollinen.hyvää kesää kaikille ja päivä kerrallaan eteenpäin ei lannistuta.tv.urkki-67
urkki-67 | 8.7.2009 klo 22:00:21