Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Kauhun paikka

Minun poikaystäväni 50 v. sairastui eturauhassyöpään ja jo urologin puhe leikkauksen jälkeisestä impotenssista vaikutti korvien välissä siten, että se impotenssi iski samantien. kriisi syövästä muutenkin on kova joten ajatus miehuuden menetyksesti lopullisesti jo 50 vuotiaana on shokki.
Kaikki miehet eivät pysty ja kykene keskustelemaan asioistaan, ja silloin he jäävät yksin ajatuksineen ja stressi voi vaikuttaa elämänlaatuun todella järkyttävin seurauksin.
Minun mieheni ei voi edes tulla lähelleni, hellyyttä ei enää ole ja hän puhuu ystävyydestä. Käytännössä hän on jättänyt minut ja vain sen takia, että kuvittelee että miehisyys on mennyttä ja näin etukenossa pistää suhteemme poikki koska kuvittelee ettei hänestä ole mieheksi enää koskaan. Kiitos vaan lääkärin tahdittomuuden ja ymmärtämättömyyden.
Minä sinnittelen kuvioissa mukana koska uskon että leikkauksen jälkeen usko tulevaisuuteen palaa ja sitäpaitsi, tunteet on olemassa, ne vain ovat jäähyllä kauhun ja pelon vuoksi.

Kysyin itse seksuaaliterapeutilta, onko totta mitä urologi kertoi miehelleni. Hän vastasi, että näin ei olisi, vaan eri keinoin saadaan kyllä mieskunto palautumaan, joskin eri metodein tai apuvälinein. Itse en tiedä voiko mieheni tälläisiin keinoihin turvautua, koska miehisyys on hänelle niin tärkeä asia, että apukeinot eivät ole miestenmiehiä varten. Tämä on vain hänen luonteenpiirteensä, eikä tiedotus tai kenenkään puhe auta muuttamaan hänen käsitystään.

eturauhassyöpä on yleistymään päin, ja siitä pitäisikin puhua ja kirjoittaa asiantuntijoiden inhimillisemmin ja ihmisten tunteet huomioonottaen, jotta kaikenlaiset hölmöt käsitykset ja luulot häviäisivät.

Gemini | 2.9.2006 klo 23:17:20