Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Eturauhas biopsian ottaminen..
Tässä lisätietoa: PSA mittauksia olen VAATINUT terv kesk tehtäväksi vuosittain ehkäpä suunnilleen 7-8 vuotta kun alkoi olla virtsaamisvaikeuksia ja paineen tunnetta tuolla rakon seudulla.Arvot ovat vaihdelleet alkuaikojen n. 1,7 ja viimeksi korkein mitattu arvo oli kai 5,2 ja suhdelukukin viittasi huonoon suuntaan ( tais olla 0,15% ). Söin tässä vaiheessa Ibumaxia pari viikkoa ja nyt olikin jo psa laskenut 3,2 een. Mahdollisesti oli sitten jotain tulehdustakin noissa kork arvoissa mukana.
Tamsulosiinia olen käyttänyt muutaman vuoden ja se auttaa jos ei virtsa meinaa tulla.
Nyt olen pitänyt taukoa siitäkin ja menettelee ainakin toistaiseksi.
Urologi sanoi ettei hälyttävää näkynyt ultralla eikä ole nyt tarvetta koepalojen ottamiseen. ER suurentunut jonkin verran ja PSA kontrolli puolen vuoden välein. Mshdollisesti eturauhasta pienentävää lääkitystä jatkossa jos on tarpeen.
Toivottavasti tilanne jatkuisi näinkin kohtuullisena:)
- Re: Eturauhas biopsian ottaminen..juss1