Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: normaaliväestön eloonjäämisennusteet
HeiJoo kiitos kannustuksesta, nuori urologi (ei siis se leikannut) löi nomogrammin käteen 6 vk post op vastaanottokäynnillä kysyen, että jospa ennuste kiinnostaisi. Se oli eri nomogrammi kuin itse käyttämäni, mutta tulos ei oleellisesti niiden välillä poikennut. Kyselin syövän pienestä koosta ja perineuraali-invaasiosta, mutta ei kaveri osannut sen enempää sanoa. Eivät ole erityisiä tilastomiehiä urologit useinkaan.
Olen päässyt asiastani kyllä aika pienelle ahdistuksen tasolle, osin siksi että minäkin ajattelen syöpääni enemmän tilastollisena ilmiönä, kuin että tuntisen itseni varsinaisesti syöpäiseksi. Ahdistuksen vähenemiseen on vaikuttanut myös se, että leikkauksesta toipuminen on sujunut melko mukavasti. Luulen, että olen omalta osaltani valinnut itselleni sopivimman hoidon. Tämä ajatus on mukava. Onneksi ei ole vaikkapa haimasyöpää. Tietenkin jännittää kun 6 kk välein jatkossa PSA-mittauksissa käy, mutta kaipa tuohonkin tottuu. Mitä useamman 0-tuloksen seurannassa saa, niin sitä hitaammin kasvava mahdollinen metastaasi on ja sitä parempi ennuste.
- Re: normaaliväestön eloonjäämisennusteetWatson