Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Oma roboleikkaus
Tänään sain sitten katetrin pois ja oli kuin toipuminen olisi hypännyt useita askeleita eteenpäin.Virtsaputken liitos oli pitävä. Varjoaineen "tiputus" katetriin ja sitä mukaan rakkoon, oli aika simppeli juttu. Siinä sitä pöydällä makasi ja kolmessa asennossa kuvattiin.
Katetrin poisto, meni ohi nopeasti, tosin oli hieman epämukava.
Virtsasuihkun voimakkuuden mittaus ja jäännösvirtsan ultraääni, olivat erittäin hyvät. Pystyin pidättelemään hyvin ja vaippa pysyi koko ajan kuivana, ennen noita tutkimuksia.
Sain harvinaisen tilaisuuden ja sain yksityiopetuksen fysioterapeutilta, joka hämmästyi lantionpohjan lihaksiston hallintaani. Eli harjoitus tekee mestarin, olin alkanut tosissani harjoittamaan kyseisiä lihaksia, heti diagnoosin saatuani. Olen tosin aina ollut tietoinen noistakin lihaksista. Eli toipumisen kannalta nuo lihakset ovat erittäin tärkeitä.
Aamusta noin kello 9:30 asti olen pysynyt kuivana, tähän ajanjaksoon kuuluu yli tunnin taksimatka TAYS-HML, kerran matkan aikana tyhjennys.
Tunnin nokoset kuivana ja odotan yötä jännityksellä. On vielä monta etappia ja tilannetta, uskon kuitenkin kevyen vaipan riittävän "varmuuden vuoksi".
Harjoituksia harjoituksia ja harjoituksia, otin alussa jo sellaisen asenteen, että mahdolliset virtsaongelmat voitetaan.
Fysioterapeutti tosin sanoi, että nyt minun "nuoruuteni" kääntyy edukseni. Nyt alan todella pitää itseäni onnekkaana.
Hyvä, että oma syöpäni löytyi näinkin nuorena, jolloin toipuminen on ehkä hieman nopeampaa ja minä ainakin liityin ers:n seulonnan puolestapuhujiin.
Pääasia, että mieli on tyyni ja on uskoa huomiseen.
Kärsivällisyyttä tarvitaan, eikä saa lannistua.
Positiivista asennetta, no vaimoke sanoo minullekin aina; älä ole noin negatiivinen ;)
Päivä kerrallaan... ja otetaan vastaan se mitä tulee ja taas päivä kerrallaan...
Kiitos kaikille!
- Oma roboleikkausMiesVM69
- Re: Oma roboleikkausMiesVM69
- Re: Oma roboleikkauskataja
- Re: Oma roboleikkaussoigah
- Re: Oma roboleikkausjukarhu
- Re: Oma roboleikkausTrainer
- Re: Oma roboleikkausTrainer