Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: PSA sädehoidon jälkeen?
Moro vaan veljet ja kiitti kommenteista. Yleisenä kokemuksena kontrollikäynnistä voisin sanoa, että paikalla oli hyvin vakavailmeinen lääkäri, jonka olemus ja tapa esittää asioita viestitti pahempaa kuin miten itse suhtauduin asiaan. Tosiasiahan sairaus on, mutta ehkäpä lääkäreilläkin olisi syytä hieman pohtia, miten lähestyä potilasta? Itse suhtaudun positiivisesti siihen, että minä selviän, sillä en jää "tuleen makaamaan".PSA mittauksissa ja niiden määrityksessä on kuitenkin toleranssi, joka vaihtelee. Olisi mielenkiintoista ottaa samasta verinäytteestä kahden eri labran tulokset, ja katsoa onko niissä eroja. En tietenkään epäile tulosta, mutta sekin lisäisi tietoa PSA arvon mittatoleranssista.
Lueskelin OYS:n tekemiä tutkimuksia PSA-arvoista, ja siellä todettiin, että sukupuoliyhteydestä pitää olla vähintään 48 tuntia ennen verikokeen ottamista. No, meikäläinen harrasti sitä edellisenä iltana, koska en tiennyt sääntöä, ja jospa PSA intoutui sen vuoksi..??
Siis ei mitään paniikkia, olo on hyvä ja kunto samoin. Ruoka maistuu ja touhuilen päiväkaudet, joten ei ole liikunnankaan puutetta.
Voin sanoa niin kuin eräs tuttavani, joka sairastaa muuta syöpää, että " minulla on syöpä, mutta minä voin hyvin."
Seuraava PSA mittaus on marraskuussa ja bikalutamiinia on otettu nyt kolmena päivänä. Pitää nyt muistaa se 48 tunnin paasto, olen ilmoittanut virallisesti siitä etukäteen vaimollekin.
Hyvää syksyä ja voidaan hyvin - vaihdetaan ajatuksia.
ER
- PSA sädehoidon jälkeen?minävain
- Re: PSA sädehoidon jälkeen?Propocop
- Re: PSA sädehoidon jälkeen?punajuuri
- Re: PSA sädehoidon jälkeen?toimasan
- Re: PSA sädehoidon jälkeen?ER