Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Miehelläni on syöpä
Hei,olen mielestäni hyväksynyt sairauden ja ajattelen, että se on osa elämäämme.
Hoidot ovat vielä kesken, toinen sytokuuri takana ja kantasolusiirtoon soveltuvaa luovuttajaa haetaan rekisteristä.
Jotenkin vielä ajattelen, että mieheni paranee sairaudestaan, mutta siihen olen jo orjentoitunut, ettei elämä enää palaa ennalleen. Vaikka miten hyvin meneisi, aina on pelko taustalla taudin uusimisesta.
Kuvittelen ainakin, että osa mieheni sukulaisista pitää minua tunteettomana, koska en halua koko ajan jauhaa sairaudesta ja kuunnella, kuinka jollain on ollut syöpä ja sekin on täysin parantuntut. Olen kaikki vapaa-ajatkin nykyisin mieluummin töissä tai nyppimässä kasvimaata ja kukkapenkkeja kuin puhumassa sairaudesta ja kuuntelemassa säälivaää osanottoa.
Miehelläni on yksi sisar, joka suunnilleen joka kerta tavatessamme yrittää saada minut itkun partaalle voivottelullaan ja maalaamalla
jos jonkinlaista tulossa olevaa kauhuskenaariota. Yritän olla realisti, pitää jalat maassa, muuta haluan elää tässä päivässä, nauttia hyvistä päivistä enkä etukäteen murehtia, mitä voi tapahtua.
Ajattelen, että murehdin sitten, jos tulee aihetta. Mielestän kaikki on tähän saakka mennyt ennakoiduisti, kaikki hoidon aihetuttamat sivuvaikutukset on teorissa olleet tieodssa. Tietysti tuntuu pahalta nähdä kuinka tulehdukset matalasouvaiheessa aiheuttavat kuumeilua, horkkaa ja pahoinvointia.
Ensimmäisen hoitojakson jälkeen näin senkin, kuinka nopeasti elimistö alkaa voimistua, kun oma solutuotanto alkaa toimimaan ja vastustuskyky on niin turvallisella tasolla, että pääsee kotilomallekin.
Kyllähän itku tulee joka kerta, kun sairaalta viikonloppuvierailulta palaan kotipaikkaunnallemme, mutta kun tartu arkirutiineihin ja mietin, että hän on parhaassa mahdollisessa hoidossa, taas mieli rauhoittuu.
- Miehelläni on syöpäMikla
- Re: Miehelläni on syöpämianna
- Re: Miehelläni on syöpäMikla
- Re: Miehelläni on syöpänananeiti