Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Miesten syövät

Re: Syöpää sairastavat

Mielestäni on terapiaa saada keskustella ja vaihtaa ajatuksia etenkin er-syöpään sairastuneiden kanssa. Jokainen tapaus on erilainen, mutta sairaus sama.
Olen pohtinut lääkärikunnan hajanaista kantaa hoitomuotojen suhteen. Lääkäri A suosittaa leikkausta, lääkäri B sädehoitoa ja lääkitystä, lääkäri C brakya. Olisiko vielä lääkäri D, joka suosittelisi pelkkää seurantaan jäämistä.
Tuo on sinällään mielenkiintoinen seikka, miten eri lääkärit haluaisivat saman potilaan syöpää hoidettavan. Jokin peruste lääkärienkin perustelulle on, mutta mikä ja mihin se perustuu, se olisi mielenkiintoista tietää.

Noista elinvuosista ei kannata murehtia etukäteen, sillä noutaja saattaa tulla sellaisellekin yhtäkkiä, joka ei sairasta varsinaisesti mitään sairautta. Sydänkohtaus, aortan repeäminen yms. ovat yllättäneet monia tuntemiani miehiä, joilla ei ole ollut eturauhassyöpää. Silloin kun itse makasin sädehoitopöydällä ja mietin tulevaa, nuo terveet paiskoivat töitä ja elivät terveen elämää. Nyt moni heistä on poissa, mutta itse elän ja voin hyvin kaikesta huolimatta. Eli jos jokin asian on tullakseen, se tulee kenelle hyvänsä.
Tiedän muutaman jotka on hoidettu brakyterapialla, eikä heillä mitään hätää ole, elävät aivan normaalia elämää.

Kesä tulee ja saadaan ilmaista D-vitamiinia auringosta, kyllä se siitä.

ER | 16.4.2010 klo 09:01:23