Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Miesten syövät
Re: Toivoton
Hei Jyrki!Olin itse samantapaisessa tilanteessa viime marraskuussa, haimassa kasvain, joka sitten leikattiin jolulukuussa. Samalla poistettiin myös ohutsuoli, sappirakko ja osa mahalaukusta sekä kolmekymmentä imusolmuketta. Leikkaus oli iso, mutta olen toipunut suht hyvin.
Tammikuussa sitten aloiettiin sytostaattihoidot, jotka ovat vielä meneillään. Vointini on ollut kohtuullinen, tietysti jotain sivuoireita hoidoista ja leikkauksen jäljiltä vatsa ei oikein aina toimi, mutta tässä mennään. Olin myös tosi onneton diagnoosin jälkeen, niin kuin jokainen joka saa kuulla sairastavansa syöpää (luulisin). Jotenkin sitä on vaan päässyt nyt jo kesään, vaikka silloin joulunaikoihin tuntui, että mitä tästä tuleekaan.
Toivottavasti sinä olet saanut jo hoitoaikataulun selville, sekin helpottaa, kun tietää, missä mennään ja hoidot pääsevät alkuun. Puhuminen myös tuo lievitystä synkkyytteen ja antaa toivoa tulevaan, hae apua Syöpäjärjestöjen neuvonnasta ja sairaalasta. Omaiset ja hyvät ystävätkin auttavat varmasti, jos vaan pystyt heille puhumaan. Sairauttahan se poista, mutta ehkä helpottaa muuten. Kirjoittele tänne, täältä löytyy aina joku joka ymmärtää tilanteen.
Voimia ja jaksamista Sinulle!
- ToivotonJyrki
- Re: ToivotonStella
- Re: ToivotonNoora
- Re: ToivotonRile
- Re: ToivotonHillevi
- Re: Toivotonarpakuutio