Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Sytostaatti ja pään metarit
Hei....Nyt oli sitten toinen taxotere-herceptin tänään ja tapasin vihdoin oman lääkärini, joka selitti minulle kuvaukset.
Vaasasta oli tullut vastaus ettei anneta sädehoitoa pään metariin joka on kasvanut 16 mm:stä 32 mm:iin - hoidon tässä vaiheessa. Minä ihmettelin että niiden sitten annetaan kasvaa, niin kuulemma sytostaatin ja kortisonin toivotaan auttavan.
Minä kun olen luullut ettei sytostaatti "mene päähän"..... mutta sen toivotaan nyt menevän.
Mä olen ajatellut että mun pään huminat ym tuntemukset johtuvat noista lääkkeistä, mutta voikin olla että se kasvain painaa siellä - mä tollo en huomannut edes siinä vaiheessa yhdistää niitä kun lääkäri sanoi että olin viime kerralla sanonut ettei ole mitään tuntemuksia - eikä siten siis sädehoitoa. Sitä harkitaan sitten jos tuntemuksia tulee, mutta olen saanut kuulemma jo annokseni eli kuusi kertaa.
Viiden viikon päästä kuvataan vyötäröstä ylöspäin, nyt pitäis vaan saada itsensä siksi ajaksi taas uskon ja toivon puolelle. Nyt tuntuu taas niin pahalle, kun pää on niin kipeä, että kaikki kaatuu...
Toinen ihme asia tapahtui kun minulla on kuuden tabun kortisoni koko ajan menossa ja hitsivieköön, ne loppuivat viime perjantaina. No, menin arvauskeskukseen ja vastaan tuli hoitaja, jolle esitin että mulla olisi tässä tällainen resepti joka on erittäin tärkeä ja pitäisi välttämättä saada uusia. Hoitaja sanoi että me emme enää päivystyksessä uusi reseptejä ! Yritin selittää miten niitä otan ja että viisi pitäisi ottaa ma-iltana jne jne....... Siihen hoitaja sanoi että käytäntö on se ettei reseptejä uusita ja että kestää kauan ennen kuin lääke häipyy elimistöstä, ettei huolta, uusii sen reseptin sitten kun menen hoitoon.
No tänään lääkärille sitten kerroin tarinan, niin hän sanoi ettei koskaan lopeteta Dexametasonia "kuin seinään" ! Siitä on tullut monenlaisia oireita minulle.
Hitsi jos olisin epäillyt vähänkään hoitajan pätevyyttä, niin olisin mennyt apteekkiin ja he olisivat etukäteen antaneet minulle osan lääkkeistä ilman uutta reseptiä.
No - oppi meni perille kantapään kautta.
- Sytostaatti ja pään metaritseliisa