Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Onko joukossa SOAD-lääketutkimukseen osallistujia - kokemuksia?

Hei Ailakki,

Onko tutkimus SOAD vai SOLD? Jälkimmäisestä olen kuullut, onko SOAD sen jatko??? SOLDin otos oli kovin pieni, vain 234 tapausta, mutta tulokset olivat lupaavia kummassakin ryhmässä.

Itse en ole missään tutkimuksessa mukana, mutta sain sen lyhyemmän kuurin. Mitään sydänongelmia ei ole ollut eikä hoitojen jälkeen väsymystäkään. Joitakin HER2-positiivisia kavereita on, kenellä on ollut vuoden hoito, ja joku heistä on valitellut väsymystä, onhan se sentään pitkä aika käydä tiputuksissa ja sydänkontrolleissa.

Sellaistakin olen kuullut, että sydänoireet tulisivat vasta vuosien viiveellä, mutta oma tautikokemukseni on vasta sen verran lyhyt, että mielelläni minäkin kuulisin pitemmälle ehtineiden HER2-positiivisten kokemuksia hoitojen jälkeisestä elämästä. Sellainen mielikuva on jäänyt, että monet FinHerissä mukana olleet ovat selvinneet ja nauttineet elämästään alunperin huonosta ennusteestaan huolimatta.

T. Karhutar
Karhutar | 19.5.2008 klo 23:01:01