Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Leikkaushaava
Olin leikkauksessa vuosi sitten kesäkuussa. Leikkauksessa poistettiin oikea rinta kokonaan ja imusolmukkeet samanpuolen kainalosta. Nestettä piti punktoida pari kolme kertaa pois. Noudatin sairaalasta saatuja jumppaohjeita, mutta varmaaankin liian varovaisesti, koska olkapää alkoi kiertyä eteenpäin. Valitin asiasta jumpparille sairaalassa käydessä parin viikon päästä leikkauksesta. Hän komensi minut pitkäkseen ja väänsi olkapään ja venytti käden suoraksi ja neuvoi samalla, että iho pitää saada irtonaiseksi leikkausalueelta. Sormilla kiinni arvesta, kun nostaa nahkasta niin se on irti rintakehästä.Kättä olen käyttänyt ihan normaalisti, eikä turvotusta ole ainakaan vielä tullut. Ennen jumppaa kannattaa ottaa särkylääke, jotta liikeradat eivät jää kivun vuoksi vajaiksi.
Tukihihaa ei siis välttämättä tarvitse, mutta sellainen kannattaa hankkia, jos turvotuksia tulee. Joskus pelkkä tukihiha ei auta vaan pitää olla vielä erikseen tukihanska käteen. Lymfahierontaa olen kuullut olevan apua itsellä ei ole asiasta kokoemusta.
- Leikkaushaavarafael-66
- Re: LeikkaushaavaAnna52
- Re: Leikkaushaavakuurankukkanen
- Re: Leikkaushaavakuurankukkanen
- Re: LeikkaushaavaKatjuliini
- Re: Leikkaushaavamaruska
- Re: LeikkaushaavaMaija-Helena