Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikkaushaava

Hei!

Kävin dreeniletkun jälkeen poistattamassa nestettä mutta vain kerran sitä saatiin poistettua.Minulla on tehty rinnasta osapoisto ja kainalon imusolmukkeet on poistettu, nestettä kerääntyi rintaan joka turposi aika tavalla.

Pari kertaa kävin eri lääkäreillä, jotka eivät saaneet nestettä poistettua ja luultavasti käynnistä oli enemmän haittaa kuin hyötyä ja rinnassa on vieläkin verihyytymää. En vielä tiedä joudutaanko se joskus poistamaan kirurgisesti.

Koska nestettä ei saatu kuin kerran pois, lääkäri käski vain odotella ja luottaa että se aikaa myöten häviää ja hävisihän se.

Haavat paranivat hyvin ja tein niitä käsiliikkeitä ohjeiden mukaan. Jumppaamaan aloin noin viikko leikkauksesta, kun itse en saanut ohjeita poislähtiessä eikä luonani käynyt fysioterapeutti, vaikka niin alussa luvattiin mutta sairaalassa oloni oli niin hankalasti juuri Helatorstain aikaan, että se sotki vähän kaikkea. Soittamalla sain jumppa-ohjeet kotiin.

Kainalosi turvotus on varmaan syynä käden jumittumiseen, muistathan ettet saa rasittaa kättä, rasitus saattaa lisätä turvotusta. En muuten odottelisi kovin kauaa jos haava ei ala umpeutua, sinuna soittaisin sille osastolle missä sinua hoidettiin ja kysyisin asiasta.

Tässä nämä minun kokemukseni, en tiedä oliko niistä apua mutta tsemppiä sinulle. Terveisin Anna52
Anna52 | 5.9.2012 klo 17:31:13