Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ravintovinkkejä
Hei!Olen myös sytkyvaiheessa eli kaksi Docetaxelia takana.. Itselläni ainakin on ollut tarve tässä vaiheessa syödä myös vatsaystävällistä ruokaa, kun limakalvot ovat kovilla. Se tarkoittaa minulla puuroja, marjakeittoja, jukurttia jne.. kuivattuja luumuja, taateleita, banaaneja..
Luotan vahvasti omaan kehoon, joka mulle kertoo aika hyvin, mitä tarvitaan eli parsakaali, pinaatti, persilja, tomaatit ja miedommat "rehut" ja hedelmät maistuu myös, mutta hapokkaammat tavarat eivät houkuttele ollenkaan.
Omaa kehoa kannattaa kuunnella ja netistä löytyy kyllä infoa mielin määrin - olen itselleni napsinut vaikutteita välimeren ruokavaliosta ja itämaisista ruuista jo ennen sairastumista (ihan mausteidenkin vuoksi).
Minä en kyllä aio antaa enää periksi enempään kaloripitoiseen "hömppäherkutteluun", vaikka sanotaan että saa syödä, mitä mieli tekee
; kuka ihme minut sitten laihduttaa, kun tämä rumba on ohi?? Kilo ja kaksi tulee herkästi, mutta niiden pois saaminen onkin jo paljon työläämpää!
Näissä ruoka-asioissakin pätee vanha totuus: kohtuus kaikessa :)
- Ravintovinkkejähellätaimi
- Re: Ravintovinkkejähoit-su
- Re: Ravintovinkkejäpalsternakka
- Re: Ravintovinkkejä"TRI-atloonari"
- Re: Ravintovinkkejähellätaimi
- Re: Ravintovinkkejä"TRI-atloonari"
- Re: Ravintovinkkejävitamiinit