Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ravintovinkkejä

Kiitos vinkeistänne, tuli asioita joita kannattaa kokeilla ja joita jättää pois. Esim sokeria olen syönyt nyt leikkauksen jälkeen enemmän kuin aiemmin, sokeri oli muutaman vuoden melkein kokonaan mulla pois mutta jostain syystä nyt makeaa tekee mieli..

Lisäravinteita olen käyttänyt aiemmin jonkin verran ja joitain "superfoodeja" mutta nyt minullle ainakin sanotiin ettei mitään muuta kuin kalkkia ja D-vitamiinia saisi käyttää. Ymmärrän sen että eivät ole kaikki tutkittuja yhteisvaikutuksiltaan sytostaattien kanssa, mutta toisaalta mietutyttää että eikö ravinteiden saaminen ole tärkeää juuri tällaisessa vaiheessa kun elimistö käy kamppailuaan tautia vastaan. No sytostaattien jälkeen aion kyllä ottaa laajemman repertuaarin käyttöön.

Vielä olisin kysynyt että onko perää siinä ettei kuorimattomia hedelmiä, salaattia, graavia kalaa jne saisi syödä? Tämän tiedon löysin nimittäin Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin ohjepankista
hellätaimi | 20.4.2013 klo 16:07:27