Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: selviytyminen kotona rinnan poiston jälkeen?

Hei!
Olen juuri muutama päivä sitten kotiutunut rinnanapoistoleikkauksesta. Olin sairaalassa kaksi yötä. Kotona olen pärjännyt ihan hyvin, kipuja ei ole juuri ollut, panadolilla ja buranalla olen pärjännyt. Samalla kainalostani tyhjennettiin imusolmukkeet. Kädessä on tällä hetkellä ne suurimmat tuntemukset. Kättä kiristää. Fysioterapian kotiohjeita olen tehnyt ja ne hiukan kireyttä helpottavatkin. Ihan tavanomaisiin kotiaskareisiin olen kyennyt, hiukan hitaammalla tahdilla tietenkin. Fyysiset kivut saa kyllä hallintaan, mutta mielen kivut onkin vaikeampia. Ja jatkuva asioiden odottelu on raastavaa. Yhdestä iskusta kun selviää niin seuraavaa jo pelkää. Rinnan alueelta on kerran leikkauksen jälkeen punktoitu kudosnestettä, mutta se ei ollut ollenkaan kivulias toimenpide. Sen jälkeen kireys yläkropassa helpottikin.Autolla en ole vielä uskaltautunut ajamaan. Pieniä kävelylenkkejä olen tehnyt ulkosalla se piristää.
jou11 | 19.1.2012 klo 19:56:53