Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Päivänsädekerho alkoi

Hei Usva,

Sädekerhosta kotiuduin minäkin kovin kiireisten tunnelmien jälkeen. Toisin sanoen, ei jäänyt aikaa sen kummallisempaan palaveeraamiseen, vaikka kerroinkin näistä minua viime aikoina vaivanneista kivuistani. Jokin toinen kerta sitten, omahoitajan kanssa.

Minulle annetaan hoitoja neljästä eri kentästä, ja yksi tulee tähän oikealle aika ylös kaulalle. Toisin sanoen, joitakin nieluongelmia voi olla luvassa, palan tunnetta kurkussa etc. Kielen kärjessä tunnen jo nyt ärtymystä, aika erikoista, koska säteet eivät suoraan osu siihen.

En ole vielä hirvittävästi ehtinyt perehtyä sivuoireisiin, mutta vinkkejä olen kuullut kamomillateehauteista alkaen. Ja kahvia kuulemma pitäisi juoda kolme kupillista ennen sädehoitoa;) Ja vessassakin varmaan käydä se kolme kertaa;)))

Päivittäiset vähintään puolen tunnin kävelylenkit olen ottanut ohjelmaani, koska se pitää veren hapekkaana ja auttaa soluja palautumaan nopeammin. Pääkopallekin siitä on apua, koska erilaisia kipuja on ollut yllättävän paljon. Osa on kuukautiskipua, osa jotakin muuta, mutta lääkäriä en ole vielä saanut kiinni.

T. Karhutar
Karhutar | 2.1.2008 klo 15:28:27