Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Tamofen ja melatoniinit
Hyvää Uutta Vuotta kaikille kanssasisarille!Minä olen painiskellut univaikeuksien kanssa kohta vuoden ajan. Kun olin saikulla ei ollut pahempaa ongelmaa, mutta nyt työssä ollessa tulivat ongelmat. Valvoin kokonaisia öitä ja olin tosi uupunut. Minä syönnyt Letrozolea nyt tasan vuoden ja sen kanssa ei onkologini suositellut melatoniinia. Ymmärsin näin, että hormooni vastaan toinen hormooni ei ole hyvä yhdistelmä.
Nyt minulle on kokeiltu yöunta parantavia lääkkeitä. Mirtazapinia aluksi, joka ei sopinut minulle laisinkaan. Nyt olen toista kuukautta syönnyt Triptyliä ja se toimii hyvin. Se ei ole varsinainen unilääke, vaan parantaa unen laatua. En heräile moneen kertaa yöllä ja kun aamulla nousen ylös ei ole tokkurainen ole. Sivuoireita ei vielä onneksi ole ilmaantunut. Saatu uni on ns. fysiologista unta, eli sitä oikeaa unta. Jos näin menee jatkossakin, niin olen tyytyväinen.
Näiden lääkkeiden kanssa on aina muistettava se, että yksi sopii yhdelle, toinen toiselle. Itse olen tullut hyvin varovaiseksi kaikkien lääkkeiden suhteen ja haluan varmistuksen aina omalta onkologiltani.
Hyvä yöuni on meille kaikille välttämätön ja sen eteen on ponnisteltava. Kofeiinipitoiset juomat pois, ei iltaisin raskasta ateriaa, rauhallinen kävely ulkona, ei liian kuumaa saunomista iltaisin. Viileä nukkumistila ja mukavaa luettavaa iltaisin. Ja kaikkein tärkeintä on sulkea kaikki ajatukset pois ja rentouittaa itsensä uneen. Nämä ovat tehonneet minulle.
terveisin Gugi53
- Tamofen ja melatoniinitKatjuliini
- Re: Tamofen ja melatoniinitJanna61
- Re: Tamofen ja melatoniinitKatjuliini
- Re: Tamofen ja melatoniinitgugi53