Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tamofen ja melatoniinit

Mä sain syöpälääkäriltä Melatoninin, tosin olen vasta vaiheessa, että huomenna eka CEF kolmen Taxotiputuksen jälkeen.

Sain 3 mg:n (pitkävaikutteinen) Melatonit. Apteekissa sanoivat, että tulee ottaa 2-3h ennen haluamaansa nukahtamisaikaa. Otin pari tuntia aiemmin. Heräsisin yöllä, kuten olen herännyt sitten diagnoosin reilun parin tunnin välein, mutta nukahdin aika nopeasti uudestaan. Onkun kerran ottaminen meni vähä myöhempään enkä ollut saada itseäni aamulla hereille vaan heräsin- nukuin joskus 10kin saakka.

Vika Taxotiputus + sennkanssa otettavat muutaman päivän kortisonit sekoittivat pakan uudelleen. Nyt olen koettanutolla ilman Melatonia ja yöllä herätessä rauhoittaa itseäni uuteen uneen.

Em siksi, että Melatonresepti pitäis aina hakea lääkäriltä ja toisekseen, se ei anna yhtäjaksoista unta. Nukahdan kyllä hyvin illalla ilman lääkitystä.

Sairiksella ei tietysti haittaa, vaikka yöuni ei ole yhtäjaksoista, mutta kun lähden aikanaan töihin, voi tulla ongelmia. Olen tuudittanut itseni olettamaan, että kun sädetyksen aikana alkaa Tamojen syönti, josko saisin joka päiväisen sädetyksen vuoksi rytmiä elämään. Toivottavasti vaan sädetysajat ovat aina samaan kellonaikaan.

Kokeile ihmeessä Melatoniniä. Jospa se sinulla auttaisi unettomuuteen.

Mä oon käyttänyt vaihdevuosioireisiin Yliopiston apteekin lääkettä, joka pitäis olla turvallinen vaihtoehto. Pitää aika hyvin hikoilun kurissa. Pientä nihkua esiintyy. Olen ottanut jonkin aikaa 1 pillerin aamuin illoin, mutta parina yönä on ollut vähä hikisempää, joten nostin tänä iltana annoksen 2 pilleriin.
piikup | 3.1.2013 klo 19:24:24