Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Ensimmäinen Taxotere-istunto
Istuin aamulla Syöpäklinikan odotustilassa ja ihmettelin, miten minua ei jännitä yhtään. Tunnelma odotustilassa oli erittäin rauhallinen ja hoitopaikalleohjaus erittäin luontevan oloista.Aikaa ensimmäiselle hoidolle olin suosituksesta varannut 3 tuntia. Hämmennyksekseni mitään valtaisaa informatiotulvaa ei tullut. Itse kyselin joitain itselleni tärkeitä käytännön asioita ja sain niihin asialliset vastaukset.
Hoito sujui täysin kivuttomasti ja nopeammin, kun osasin odottaa. Hoitohuoneessa ei tällä kertaa ollut minun lisäkseni kun yksi toinen potilas, joka oli hoidoissaan jo siinä vaiheessa, että sai ns. tasoa ylläpitävää hoitoa. Viivähti siis vain puolisen tuntia. Ammuaika oli siitä mukava, että hoitohuoneen televisiosta tuli ihan katsottavaa ohjelmaa, joten sekin auttoi ajankulussa.
Minkäänlaisia tuntemuksia lääkeaineen sopimattomuudesta ei tullut. Verenpaineet pysyivät normaalissa, mutta sydämen lyöntitiheys kertoi sen, että pientä jännitystä kuitenkin oli olemassa.
Kotiuduttuani minulla oli sairaan kova nälkä. Söin normaalin lounaan ja sen syötyäni tunsin, että nyt voisi mennä päikkäreille. Uni tuli ja tunnin nukuttuani heräsin ja oloni oli kun Duraselpupulla. Mitä ihmettä ajattelin. Mieli teki kahvia, mikä eteen kun ei ole mitään "hyvää" sen kanssa. Ei kun kauppaan. Autolle kävellessäni huomasin, että hengästyin jo siinä kymmenen metrin matkalla. En sittenkään taida olla ihan elämäni kunnossa. Ylienerginen olo sen kun jatkui ja mittasin verenpaineeni, sillä tavalla sain selville sydämen lyöntitiheyden. Se huiteli 100. Tämä lienee normaalia, vai miten teillä muilla kanssasisarilla on käynyt ensimmäisen hoitokerran jälkeen.
Vielä pitäisi ottaa niitä kortisoneja viisi kertaa, joten huh, huh, jos tätä menoa jatkuu.
Se jääpalojen imeskelyvinkki oli erinomainen. Tällä hetkellä suuni on kuin olisin aamulla juonut kahvini vähän liian kuumana.
Huomisesta ei onniksi tiedä. Eräs inhorealistinen ystävättäreni varoitti minua vielä liiaksi innostumasta.
Joitakin hyviäkin päiviä meille kaikille toivoen!
Uppe
- Ensimmäinen Taxotere-istuntoUppe
- Re: Ensimmäinen Taxotere-istuntoElokuu 62
- Re: Ensimmäinen Taxotere-istuntoElokuu 62
- Re: Ensimmäinen Taxotere-istuntoKatjuliini
- Re: Ensimmäinen Taxotere-istuntoKukkurukuu
- Re: Ensimmäinen Taxotere-istuntoulriikka