Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tunnelmia leikkauksen jälkeen

hei!
Onneksi olkoon Lotteliini - yksi etappi jo takana josta tunnut selvinneen hyvin. Ihmettelin vaan että miksi sinulle tehtiin kainalon tyhjennys...minulle ei sitä tehty LD:n yhteydessä. Kuitenkin sain vielä sytot ylilääkärin suosituksesta päälle vaikka kirurgit puhuivat pelkistä säteistä, joten valmistaudu henkisesti siihen että nekin voivat tulla. Mutta niistäkin selviää jos ne annetaan. Muista jumpata ahkerasti ettei arvet rupea kiristämään, ja vältä nostelua jottei tule kipunoita liikaa. Anna itsellesi aikaa rauhassa toipua isosta leikkauksesta, koko keho on vielä varmaan shokissa (nesteet etsi uusia kulkureittejä, hermoja mennyt katki mahdollisesti) ja mieli-alat vaihtelee. Totta puhuit ettei osastolla paljon kysytä vointia tai miten menee vaan siellä lähinnä hoidettiin haavoja...kun aloitin säteet minulta kysyi röntgenhoitaja että haluanko jutella ammatti-ihmisen kanssa näistä henkipuolen asioista - olen nyt käynyt psykologin juttusilla 5 krt ja olo on jotenkin keveämpi, raskasta taakkaa on hyvä purkaa jollekin. Edelleen LD leikkaus, stressi ja hoidot aiheuttaa pientä selkäoirelua joten olen menossa hierontaan jotta pahimmat jumit saadaan avattua niskasta ja ala-selästä. tsemppiä kaikille siskoille!
piastar | 11.6.2007 klo 22:33:21