Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: shit happens

Moikka! Tuo odottaminen on todella piinallista. Itse sairastuin viime keväänä toistamiseen rintasyöpään. Nyt oli oikeinkin ärhäkkää laatua tram-rinnan leikkausarpeen uusiutuen. Kuukauden päivät meni diagnoosista leikkaukseen. Leikkaus siirtyi viikolla kun tarvittiin plastiikkakirurgia toimenpiteeseen. Tuntui, etten millään kestä siirtämistä, koska pattini kasvoi hurjaa vauhtia.
Leikkauksen jälkeen mieliala rauhoittui, koska olinhan päässyt hoitoputkeen.

Ehdottomasti hyvä, että olet jättänyt estrogeenihoidon pois. Varmasti lääkäri määräisikin jättämään ne pois. Siellä sairaalassa ovat lääkärit meitä varten, joten voit kyllä varmasti soittaa ja kysyä jos on jotain kysyttävää. Jos ei lääkärin kanssa pääse juttelemaan, niin asian voi esittää hoitajalle, joka ottaa selvää lääkäriltä asiastasi ja ilmoittaa sinulle. Näin meidän sairaanhoitopiirissä ainakin toimitaan. Meidän keskussairaalassa on rintasyöpähoitajakin joka osaa vastata jo suorilta moneen kysymykseen.

Lapsille ja muille läheisille kertominen on varmasti vaikeaa. Itse en kertonut ensimmäisellä kierroksella juuri kellekään. Nyt toisella kierroksella olen ollut avoimempi. Itse kerroin ekalla kierroksella 14 v tyttärelleni pääpiirteittäin näin, että tälläinen tullut ja se hoidetaan pois.

Voimia tulevaan!
Santruzka | 1.1.2014 klo 11:25:32