Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ld-kielekkeen jälkeistä nestekertymää

Heippa Eileen,
Minulla ensimmäinen syöpä vasemmassa rinnaassani oli 7 v. sitten tosi agressiivista laatua, mutta imusolmukeet olivat onneksi puhtaat ja kainalo evakuoitiin varmuudeksi.
Ensin kasvi poistettiin osapoistolla, mutta mikroskooppitutkimuksissa huomattiin, että marginaalit olivat liian pienet, joten jouduin uuteen leikkauseen, missä varmuudeksi koko rinta poistettiin.
Koska mitään pesäkkeitä ei kasvia lukuunottamati ollut, sain varmuuden vuoksi 4xsytostaattihoidot ja olin seurannassa 5 vuotta.Kaikki meni tuona aikana aivan hyvin ja lääkäri 5 vuoden kontronlin jälkeen hyvästellessään, uskoi etten koskaan palaisi Syöpäklinikalle, mutta toisin vain kävi...
Kun 5 v. oli kulunut odottelin mammografiaan kutsua ja kutsun saatuani, minut pyydettiin lisätutkimukssin ja löydös oli syöpä oikeassa rinnassani. Tämä syöpä oli aivan erisorttinen kuin ensimmäinen, ei agressiivinen, mutta kuitenkin helposti leviävä.Imusolmukkeet olivat jälleen puhtaat, myöskin vartijat, joten kainaloevukatiota ei tarvittu.Hoidot 6xcef, ei sädetystä. Nyt hoidot onnellisesti takana ja toiveenani olisi jälleen korjausleikkaus tulevaisuudessa.
Aurinkoista syksyn jatkoa sinulle Eileen, olen vielä tämän viikon mökillä syyslomalla, ensi viikolla mökki talvikuntoon ja syksyn viettoon Vantaalle.
T:Kerttuli
Kerttuli | 23.9.2008 klo 20:58:25