Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Seksuaalisuudesta

Hei!

Minä sairastuin 2004 ja sain cef-hoidot ja nyt syön Tamofenia. Minulla hormonitoiminta ja kuukautiset olivat säännölliset ennen cef-hoitoja, mutta kuukautiset loppuivat kun cef aloitettiin, eikä niitä ole sen jälkeen ollut kuin pari kertaa ja siitäkin on jo puolitoista vuotta aikaa.

Myös kuumat aallot, hikoilut ja limakalvon kuivumiset alkoivat cef:n myötä ja ovat jatkuneet edelleen tamofenin myötä. Hikoiluihin olen kokeillut sekä mielialalääkettä että bellergania - kumpikaan ei auttanut. Limakalvojen kuivumiseen olen käyttänyt Vagifem-puikkoja, jotka ovat jonkun verran auttaneet ja lisäksi yhdynnässä olemme käyttäneet Probene-liukuvoidetta, jota saa esim. seksikaupasta. Suosittelen tuota probenea sinullekin. Näillä olemme jotenkuten pärjäilleet.

Halut ovat minullakin pakkasen puolella, mutta mieheni on myös ymmärtäväinen. Itse koen ihan samoin kuin sinäkin että haluaisin harrastaa hyvää seksiä mieheni kanssa - mutta se joko sattuu tai sitten ei vaan jostain syystä haluta. No joskus sentään haluttaa ja silloin myös kostuminen on helpompaa ja homma sujuu jotenkuten. Olemme kyllä löytäneet myös jollain tavalla hellemmän ja syvällisemmänkin tavan helliä toisiamme tämän myötä - ei siis pelkästään yhdyntäkeskeinen. Ja jo se että pystyy puhumaan asiasta on tosi tärkeää!

Hilla | 19.2.2007 klo 22:19:06