Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Etäpesäkkeitä maksassa
Viestisi sai minutkin pitkästä aikaa vastaamaan tänne. Itselläni todettiin keväällä melanooma. Sitä myöten vartijasolmukkeista löytyneiden metastaasien takia poistettiin toisesta nivusesta imusolmukkeet.Alkushokin jälkeen jatko oli yhtä vuoristorataa. Minun oli tarkoitus lähteä mukaan yhteen lääketutkimukseen ja sitä ennen tehtiin TT-kuvaus ja kuvausten perusteella maksasta löytyi etäispesäke-epäilys. Ensin sain "tuomion" ja alustavan jatkohoitosuunnitelman. Lääkärit kokoontuivat asian tiimoilta ja päättivät (onneksi) tehdä vielä PET/TT-kuvauksen ja ilokseni sain kuulla hyviä uutisia. Maksan etäispesäke-epäilys oli turha ja samalla vältyin syto ym. hoidoista. Maksastani löytyi muutakin, mutta niille ei tehdä mitään ja maksani tilannetta seurataan.
Nyt on melanooma uusiutunut ja olen ollut isommassa leikkauksessa ja odottelen jälleen "tuomiotani" ja tietoa mitä jatkossa tapahtuu. Toivon kovasti, että selviydyttiin jälleen pelkällä leikkauksella. Olen myös valmistautunut siihen, että jos tulee jatkohoitoja ne tulevat ja niistä selviydytään.
Puolen vuoden aikana oma henkinen puoli ollut kovilla, mutta samalla kasvattanut minua valtavasta.
Minä uskon siihen, että jos jaksaa tehdä töitä henkisellä puolella jaksaa paremmin taistella sairauttaan vastaan.
Toivotan sinulle ja muille kommentoijille jaksamista ja taistelemista sairautta vastaan.
Minulla on yöpöydälläni nyrkkeilyhanskat muistuttamasta jokaisen erän taistelemisesta. Välillä tulee turpaan ja taas välillä erävoittoja ;-)
Taistellaan yhdesssä!
- Re: Etäpesäkkeitä maksassariikka 75
- Re: Etäpesäkkeitä maksassakg