Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Etäpesäkkeitä maksassa
Hei !Minut on leikattu myös 6 vuotta sitten, munasarjasyöpä. Sytostaatteja olen saanut koko ajan, pl 12 kk (2004-05).
Varmasti tunteesi ovat nyt aivan pörrönä, sairastuminen uudestaan ottaa todella koville. sitä kun luulee selättäneensä taudin ja pudotetaan uudestaan synkkään kuiluun (kuten sanoit).
Mutta nyt vain odotetaan jatkotutkimukset ja -suunnitelmat. Elämä kantaa eteenpäin kaikesta huolimatta. Kysyy kyllä voimia ja kärsivällisyyttä.
Maksan etäpesäkkeeni löytyi 3 v sitten, on kasvanut nyt jo yli 11 cm:ksi. Mutta vain se yksi lienee siellä. Markkerin nousu ja metastaasin kasvu ovat menneet melkeinpä käsikkäin. Ei auta kuin ottaa vastaan hoitoja (ilman niitä en pärjäisi), vaikka ovat ne tosi rankkoja.
Vuosien saatossa olen antanut itselleni luvan olla arvokas ja ainutlaatuinen tälläisena, vaikkei minua enää voi arvottaa työni / saavutusteni / ulkonäköni / jaksamiseni... mukaan. Ystävät ovat niin tärkeitä, perheen lisäksi. Toivottavasti sinäkin voit jakaa tunnetilaasi jonkun kanssa.
- Re: Etäpesäkkeitä maksassaamh
- Re: Etäpesäkkeitä maksassariikka 75