Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Munasarjasyöpä , uusiutunut ?

Hei kohtalotoverit !
Olen käynyt ahkerasti lukemassa näitä sivuja ja huomasin muidenkin sairastavan tätä kauheaa sairautta.Munasarjasyövästä ei paljon julkisuudessa puhuta , vaikka se on lisääntynyt kuulema räjähdysmäisesti...

Sairastuin marraskuussa 2004 tautiin , johon en ollut potenut minkäänlaisia oireita.Toisin sanoen syöpäni oli sattumalöydös normaalin Gynen tarkastuksen yhteydessä , ja luulenpa ettei ilman sisäistä ultratutkimusta olisi syöpää vielä löydettykään...Kaikki eteni nopeasti ja 7 pv Gyne-reissun jälkeen minut oli jo leikattu.Kasvaimet mo-
lemmissa munasarjoissa ja leikkaus radikaalinen ;kaikki ylimääräinen pois.Tutkimuksissa ilmeni ettei tauti ollut levinnyt muualle , mutta Taxoll-Karboplatiini 6 x annettiin "varmuuden vuoksi".

Vuosi onkin kulunut viimeisistä hoidoista , jotka olivat minulle aika kovia juttuja.Sain jonkinlaisia allergiareaktioita niistä myrkyistä , joten hiukan kammo jäi.Viikko sitten maanantain kontrollissa tuli sitten pommi!Maksassa epämääräinen alue joka vaatii tutkimuksia.Minulta piti ottaa biopsia maksasta ,mutta uä-lääkäri ensin arveli sen olevan verihyytymän , mutta varjoaineen kanssa se ei käyttäytynyt kuten hyytymä , MUTTA EI myöskään kuten metastaasi...Jatkotutkimukset magneetissa ja silleen...

Uskotte varmaan että elämän palikat meni jälleen sekaisin ,tällä kertaa kuoleman pelko ja yleensäkin pelko on paljon suurempi kuin eka kerralla.Sanotaanhan että tieto lisää tuskaa!Nyt vain yritän mennä päivän kerrallaan eteenpäin ja ajatella että se todellakin on vain hyytymä ei muuta...
Keväiset terveiset teille kaikille , ja koetetaan kestää-kaikesta huolimatta !

PS.Kun aina puhutaan noista viitearvoista , niin mulla oli se 9 kun sairastuin...

Liisa | 20.4.2006 klo 21:23:43