Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Käytännön vinkkejä ruokailuun ja juomiin styto-hoidon jälkeen
Heippa!Mulla on ollut mukana jäisiä mansikoita mitä sitten olen siinä tiputuksen aikana imeskellyt. Ovat olleet mun mielestä mukavampia kuin jääpalat ja vaikutus on sama. Alkuun en käyttänyt mitään mutta kun toi suu meni aina kipeäksi niin sitten keksin noi mansikat.
Sen olen huomannut, että esim. salaatit ja kasvikset ja muut maistuvat lähes normaalille vaikka makuaisti muuten olisi poissa. Mehukas porkkanaraaste on mun suosikki silloin kun muu ruoka maistuu pahalle. Sitä reilusti joka haarukallisessa suuhun ettei ei muu ruoka niin maistu. Monesti mulla on myös parsakaalia, kukkakaalia tai porkkanaa keitettynä. Samoin kaaliraaste jossa puolukkasurvosta on mun herkkua, sekä raejuusto johon sekoitan puolukkaa. Mansikkarahka toimii myös aina jälkiruokana tai välipalana.
Yksin syödessä mä yleensä luen lehteä, katon telkkaria tai mitä tahansa mikä vie huomion pois syömisestä. Siinä ei niin keskity ruoan outoon makuun ja etomiseen kun tuijottaa jotain muuta. Mutta muuten hyvin samoilla linjoilla kuin muut, puuroa, mehukeittoja, kiisseliä, laktoositon piimä, banaani jääkaappikylmänä, juustoa ja leikkeleitä, ruisleipää, persilja peittää kans leivällä hyvin muita makuja.
Tässä nyt joitain mieleen tulleita vinkkejä. Mulla makumuutos kestää yleensä noin viikon ja sinä aikana saa kyllä tutustua mitä omituisimpiin makuihin. Kerran paistoin kuhafileitä jotka pyöräytin jauho/korppujaujauho seoksessa. Eka haarukallinen maistui samalta kuin kala olisi pyöritetty kanelissa! Hirvittävä makuelämys!
Nyt himottaisi pihvi ja ranskalaiset mutta tänään listalla paistetut muikut.
Terveisin,
- Re: Käytännön vinkkejä ruokailuun ja juomiin styto-hoidon jälkeenteppana