Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Käytännön vinkkejä ruokailuun ja juomiin styto-hoidon jälkeen
Hei!Minä söin n. viikon ajan Taxotere-hoidon jälkeen aamuisin kaurapuuroa, koska se helpotti tiputuksen aiheuttamaa närästystä/mahan ärsytystä,vältin myös hiilihappoisia juomia, koska huomasin niiden lisäävän oireilua. Suun limakalvot olivat arat, mutta eivät menneet rikki (imeskelin Taxtere-tiputuksen aikana jääpaloja ja mehujäätä), makumuutoksia oli viikon ajan. Etova olo minulle tuli vasta Cef:stä, kaikki on tuntunut haisevan pahalle, niin ruoka kuin kaikki muukin. Cef:in jälkeen olen syönyt n.tunnin- kahden välein jotain pientä, esim. voileipää, viiliä, banaania, vaikka mikään ei olisi maistunutkaan. Onneksi runsas viikko ennen seuraava tiputusta on suht´normaali olo, väsymys on kyllä ollut melko totaalista. Perjantaina olisi sitten viimeinen Cef mikäli veriarvot ovat kunnossa !:)Hyviä vointeja ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
- Re: Käytännön vinkkejä ruokailuun ja juomiin styto-hoidon jälkeenAnskuli