Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Taxotere ja Herceptin alkaa
Heippa Johanna!Minulla todettiin toukokuussa 2011 Her2positiivinen rintasyöpä. Oikea rinta poistettiin, kainalot olivat puhtaat. Tuumori oli niin iso ja vielä lisäksi kaksi pienempää, joten sain myös säteet. SAin aluksi myös Taxoa x 3 ja sen jälkeen Ceffiä x 3. Herseptiniä sain 9 kertaa. Taxot menivät oikeastaan hyvin, ainoastaan maku muutokset syödessä. Kortisoni laittoi Duracellit toimimaan ja posket punoittamaan. Herceptin oli minulle koko hoitoajalta kaikkein raskain kokemus. Varmaan johtuu siitä, että minulla on rytmihäiriötaipumus ja ne pahenivat kovin. Yskänärsytystä tuli ja välillä oli hengittäminenkin raskasta. Olin kuin sydämen vajaatoimintaa sairatava potilas. Onneksi se kesti vain 9 viikkoa.
Jos sytostaatit aiheuttavat sinulle pahoinvointia, niin älä säästele pahoinvoinnin estolääkkeinen ottamisessa. Ota niitä säännöllisesti. Syö usein pieniä aterioita, mielellään kevyitä. Minä söin kylmiä marjaruokia kahden tunnin välein. Vatsaa ei kannata päästäää tyhjäksi.
Muista, että jokainen reagoi omalla tavallaan, älä pelkää sitä, mitä jollain toisella on ollut.
Elämäsi on nyt jonkin aikaa hyvin ohjelmoitua. Etene askel askeleelta ja elä vain tätä päivää. Anna itsellesi aikaa, lepää, ulkoile ja ole turvallisin mielen.
Voimia sinulle tälle taipaleelle, sinusta pidetään tosi hyvä huoli, sait hoitosi sitten missä päin Suomea tahansa. On mahtavaa, että meillä on näin korkeatasoinen hoito Suomessa.
JA tältä palstalta saat paljon tukea.
Olemme kuulolla, terveisin Gugi53
- Taxotere ja Herceptin alkaaJohanna65
- Re: Taxotere ja Herceptin alkaagugi53
- Re: Taxotere ja Herceptin alkaaJohanna65
- EkaTaxotere ja Herceptin takanaJohanna65
- EkaTaxotere ja Herceptin takanaJohanna65
- Re: Eka Taxotere ja Herceptin takanaJohanna65
- Re: EkaTaxotere ja Herceptin takanaJohanna65
- Re: EkaTaxotere ja Herceptin takanaKatjuliini