Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Mistä uusi rinta / rinnat?
Hei vaan kaikki! Minulla todettiin brca2-mutaatiogeeni ja nyt olen käynyt naistenklinikalla jutustelemassa gynekologin ja rintarauhaspuolen lääkärien kanssa. Päädyttiin, että munasarjoihin ei kosketa nyt, vaan vuosittainen seuranta, uä ja syöpämarkkerit. Rintapuolen ylilääkäri antoi nyt 3 kuukautta miettimisaikaa ja sopeutumisaikaa rintojen poistoon. Sain hoitajalta kirjasen, missä kerrtottiin rintojen uudelleen rakentamisesta. Lääkäri oli sitä mieltä, että minusta ehkä saisi otettua kudosta alavatsasta, vaikka olenkin hyvin hoikka (ollut aina), mutta kertoi myös sen, että plastikakirurgit pystyvät hyvin sanomaan, mistä minulle uusi rinta tehdään. Tässä vaiheessa kyllä ajattelen, että haluan, että minua leikellään mahdollisimman vähän ja olisiko se silikoni sitten se parempi vaihtoehto. Itkut kyllä päästyi, kun katselin kuvia ja tekstejä kirjasesta... Toisaalta minua lohdutti omalla tavalla se, että vaikka olen nuori (33.v), en ole kuitenkaan liian nuori leikkauksiin ennaltaehkäisyä ajatellen ja olihan mummoni vain 36-vuotias kuollessaan rintasyöpään. Syksymmällä sitten taas tiedän enemmän, kun menen naistenklinikalle lokakuussa ja vielä tämän vuoden puolella minut operoidaan. Mutta teille, kenelle on siirrännäinen tehty olisi kysymys... Saitteko itse päättää tai vaikuttaa, mistä uusi rinta tehtiin vai sanoiko plastikakirurgi sen "suoraan", mikä on paras vaihtoehto?- Mistä uusi rinta / rinnat?brca2
- Re: Mistä uusi rinta / rinnat?eteenpäin
- Re: Mistä uusi rinta / rinnat?Lotteliini
- Re: Mistä uusi rinta / rinnat?Lotteliini