Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Mistä voimaa?
Hei Halinalle!Itse sain rintaysöpädiagnoosin aikalailla 2 kuukautta sitten. Syöpädiagnoosi pysäyttää aina. Minulla on niin tuoreessa muistissa tuo alkuajan shokki. NIIN samoja ajatuksia oli minullakin.
Tietysti jokaisen kokemus on aina oma ja erilainen, mutta uskon että paljon yhtäläisyyksiäkin löytyy. Aluksi en pystynyt edes sisäistämään sanaa syöpä. En voinut sanoa sitä ääneen. Pikkuhiljaa ajatukseen tottuu, kun on pakko. Hyväksynyt minäkään sitä en kyllä ole, mutta kun vertaa alkushokkiin, on olo jo helpottanut, vaikka vielä alkutaipaleella itsekin olen.
Mutta jo tässä ajassa olen huomannut, että aika auttaa. Ja jos pystyy (itse en kyllä aina onnistu) ottamaan asian kerrallaan.
Minulla on kaksi leikkausta takana, eilen alkoivat ensimmäiset sytostaattihoidot. Viime viikonlopun vietin mieheni ja tuttavaperheen kanssa mökillä voimia kerätän. Tänään kävin kanttarellimetsällä. Olen koettanut 'hyvinä' päivinä jatkaa normaalia elämää ja tehdä asioita joista pidän ja jotka tuottavat hyvää mieltä.
Itsekin täytyy välillä ihmetellä, mistä voimat ovat tiukan paikan tulleen löytyneet. Aina on kuitenkin eteenpäin menty. Kai luoja on meidät rakentanut taistelemaan.
Toivon Sinulle sylin täydeltä voimaa ja jaksamista!
- Mistä voimaa?halinalle
- Re: Mistä voimaa?thegirl
- Re: Mistä voimaa?Katjuliini
- Re: Mistä voimaa?riitta47