Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: CEF-hoito alkamassa

Hei Ellinoora!

Minulla oli 4 taxoa ja nyt olen saanut jo 2 cefiä ja 3 on vielä edessä.
Minulla meni ensimmäisen taxon jälkeen totaalisesti makuaisti sekaisin, kun en muistanut jääpaloja. Seuraavilla kerroilla imeskelin jääpaloja tiputuksen aikana ja makuaisti oli vähän parempi, vaikka sekoili kylläkin. Cef ei vaikuta makuaistiin ja muutenkin minulla on sivuoireet ihan erilaiset cefistä. Eli muutaman päivän oksettava olo tulee heti seuraavana päivänä. Mutta toista tiputusta ennen kokeilin ennalta ehkäisyä, eli kevensin ruokavaliota ja söin kuitutuotteita ja gefilustuotteita enemmän. Lisäsin veden juontia huomattavasti. En tiedä auttoiko nuo ja muut vatsahuollot esim maitohappobakteeri, mutta toisen cefin jälkeen oksensin kyllä ja huono-olo oli paripäivää, mutta senjälkeen olin paljon pirteämpi ja vatsa on toiminut ihan normaalisti. (Kunnon lääkitys huonovointisuutta vastaan kannattaa kyllä. Lääkkeissä ei kannata pihistellä). Ainoastaan ruokahalu on minulla vähän kateissa.Mutta kunhan muistaa syödä vähän ja usein, homma hoituu.
Minä olen pistänyt Neulasen rinnakkaistuotetta Neupogenia kaikkien tiputusten jälkeen, kun hoitojakso on pitkä, yritetään välttää sairauden aiheuttamia lykkäyksiä. Veriarvot ovat olleet ihan hyvät ja flunssalta ym. olen onneksi vielä säästynyt, vaikka lapsiperheessä aina on tartuntoja tarjolla.Onko sinulla lääkäri cefin tiputuspäivänä? Turussa on lääkäri ennen tiputusta, kun cef alkaa. Samoin voi varata lääkärin ennen tiputusta, jos on jotain murheita. Samoin on omahoitaja, joka on korvaamaton, koska häneltä voi kysellä kaikkeaa ja hän hoitaa asiat taas eteenpäin, jos ei ole lääkärikäyntiä. Hieno systeemi minusta.
Kuten olet eri viesteistä huomannut ovat kaikki sivuoireet hyvin yksilöllisiä. Toiset säästyvät kaikelta ja toiset ovat ihan vetämättömissä. Omalla kohdalla olen päättänyt, että kuulostelen omaa kehoa ja elän sen kanssa niin hyvin kuin pystyn. olen myös minun "mustana" päivänä tiputuksen jälkeen ajatellut positiivisesti, että myrkyt nyt tekevät tehtävänsä ja tuhoavat tehokkaasti niitä "syöpäläisiä"
Tosiasiahan on, että rankat hoidot väkisinkin vievät yleiskunnon ihan nollille, mutta hoitojen jälkeen on sitten aika kohentaa sitä.
Positiivisella mielellä soudellen kohti kohti rantaa:)

t. äityliini
äityliini | 4.2.2008 klo 11:41:56